Vi vill att vårt kvalitetsarbete skall gagna våra klienter och därmed vår verksamhet.
Vi arbetar ständigt med att förbättra kvaliteten, bl.a. genom att:
- Fullt ut följa Sveriges Advokatsamfunds vägledande etiska regler och stadgar.
Samt därutöver:
- Kontinuerligt utveckla våra strategier och arbetssätt samt till se att byrån har rätt kompetens för vår verksamhet.
- Utveckla och utnyttja personalens fulla kompetens.
- Erbjuda personalen en systematisk och för verksamheten relevant kompetensutveckling som dokumenteras i en kompetensutvecklingsplan.
- Alltid försäkra oss om kundens önskemål, behov och förväntningar samt upprätta avtal med kunden som beskriver detta.
- Alltid hålla våra deadlines.
- Att så långt möjligt vara tillgängliga och besvara telefonsamtal, t ex genom att boka telefontider utifrån juristernas i förväg lämnade tider.
- Att nya klienters samtal ska besvaras snarast, senast inom fem arbetsdagar.
- Upprätta, implementera och följa upp rutiner för verksamheten.
- Arbeta med ett systematiskt och kontinuerligt avvikelserapporteringssystem.
- Vid klagomål från kund/klient upprätta en avvikelserapport som enligt systemets rutiner ska analyseras, åtgärdas och följas upp.
- Ständigt arbeta för att förbättra kvalitén i vårt arbete genom kontinuerlig uppföljning och utvärdering av vårt arbete.
Denna kvalitetspolicy ska löpande revideras tillsammans med samtliga medarbetare.